mammamuwlin.blogg.se

En blogg som kommer att handla om mitt liv som småbarnsförälder, fru och allt vad det kan innebära. Tanken är att det kommer att bli en del inlägg om mat och bakning och annat som jag kommer att tänka på med. Ni kommer att märka att aktiviteten går upp och ner ganska mycket här då jag kan ha långa perioder där jag knappt ser åt datorn, men jag gör så gott jag kan.

Nytt år

Publicerad 2014-01-02 13:07:18 i Familjen,

Ja, nu var det nytt år igen. För min del firades det med jobb på nyårskvällen, kex och ost hos mamma, sovandes förbi tolvslaget och så jobb igen klockan sex på nyårsdagen. 
Maken var hos sin bror och hade trevligt istället, vilket jag tyckte var bättre när jag ändå "bara" skulle jobba hela nyårsveckan (likväl som julveckan). Så kan det gå - men det blir lite extra gott när lönen rullar in då.
 
För övrigt blev Bus 15 månader igår. Tänka sig att vi har varit föräldrar så länge! Och att det var så längesen hon kom till världen! 
Hon har hunnit få en del tänder nu och de senaste två som nyligen dök upp är två kondtänder och då har det varit lite kinkigt, men det är väl inte så konstigt. 
 
Bakander ligger lite smått på is, eller bakat har jag gjort men inget har publicerats här. Det har inte blivit så när resultaten varit mindre lyckade (utseendemässigt) eller när man inte tagit några bilder. Jag tycker att det är trist att lägga ut recept utan bilder på slutresultatet så blir det ingen bild så kommer inget inlägg, helt enkelt.
Jag har dock en lista på saker som jag vill prova att baka/ mat att laga, så den kommer nog att publiceras och bli ett mål att bocka av under det nya året.
 
I julklapp fick jag även ett pralinset, så nu ska här bakas praliner någon dag! 
På tal om jul så var vår jul bra den med. Bus hade sin pepparkaksklänning på sig och var hur söt som helst! Hon hade samma klänning på Lucia-dagen och firandet på dagis. Sötnosen.
 
Min älskade make kommer hem nu på lördag så jag funderar på vad vi ska äta då, om det ska bli något extra nu när vi varit ifrån varandra så länge. Eller så kanske det får vänta en dag eller två till en dag då jag är helt ledig och kan fixa hela dagen. Om vi ska käka något som tar lång tid att göra, vill säga. Annars kan det ju vara skönt med något snabbt då och slippa matlagandet just den dagen. Vi får se helt enkelt! :)
 
Idag blev det visst en hemmadag och det innebär plockning här hemma och tvättning av kläder. Nu ska detta tvättberg bort!
Och det här är något svårare med en liten hemma som ska leka, vara nära osv hela tiden. Bara så ni vet. ;)
 
Ha det gott nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Muwlin

Jag är en tjej på 25 år, gift med världens underbaraste man och mamma till världens finaste lilla dotter. Jag har nyligen återfått min passion för mat och framförallt bakning så det kan bli mycket gott gjort här hemma.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela